Haasteena oli etsiä suomalainen musiikkikappale ja tehdä sen perusteella kuva.

Pitkällisen harkinnan ja useiden kokeilujen jälkeen päädyin Lea Lavenin Ei oo ei tuu -kappaleeseen.

Vaatii hieman selittämistä.

Olen aina nähnyt tämän laulun kirmaavina nakkeina. Kiitos kuuluu siskolleni joka pienenä kysyi äidiltämme miksi se luulee sitä nakkimakkaraksi?

Eli lauluhan alkaa näin:

 

Se oli kauhean komea mies, 
mut lääninveijari kuka sen ties,
se siinä pyöri mun ympärilläin, 
heti kun vaan vapaaksi jäin. 
Se piti helppona nakkina mua,
ja hoki kulta mä rakastan sua ,
kuin kissa hiirtä se kisaili näin,
sanoin sille sen naamaa päin:
 
Ei oo, ei tuu, ei tipu lämpöö enkä sano juu,
ei mua hilpeet hidalgot vie minnekkään,
se on kyllä nou tänk juu.
Ei oo, ei tuu, ei riitä leikki tilaa joku muu,
jos et sä parempaan millään pysty, 
niin ei oo, ei tuu.

 

 Laitetaan vielä Lea Laven sen rallattamaan kaikille korvamadoksi